Učivo
Milé deti. Prajem Vám krásne leto a teším sa na Vás v 2. ročníku. Triedna učiteľka Katka :)

17.6.2021
Čítanie
str. 42-43 O psíkovi
Písanie
str. 16 celá strana
Prvouka
str. 46 - 47
Kvety rastlín + Plody rastlín
PRECVIČIŤ VETY NA DIKTÁT (zajtra budeme písať)
V piatok bude oslava. Teta pečie buchty. Miško s Jankou pijú džús. Kôš je plný.
16.6.2021
Čítanie
str. 40-41
Písanie
str. 15 celá strana
MAT
Písali sme výstupný test
15.6.2021
Dnes sme písali koncoročnú písomnú prácu zo SJL
+ prepis viet
Matematika
str. 73 celá strana
Zajtra si napíšeme test z matematiky
Zopakovať (poradie čísel, porovnávanie, sčítanie a odčítanie do 20, geometrické tvary) včera a dnes v PL sme mali podobné úlohy.
11.6.2021
Čítanie
str. 34-35
Ako deti kŕmili slona + cvičenie 1,2
(čítať po obrázok banány, tj. veta: Priložil ruku k nosu, ...)
Písanie
str. 13 celá strana
Dnes som im dala na precvičenie PL so zameraním na opakovanie 1. ročníka. Budúci týždeň v utorok budeme písať výstupný test zo SJL.
+ budúci týždeň budeme písať kontrolný diktát
Matematika
str. 71 celá strana
V prvej úlohe žiaci nakupujú vždy najmenej dve veci. Jednou z možností je, že žiak nakúpi dve alebo tri veci toho istého druhu. Žiaci nemusia minúť všetky peniaze. V každom riadku zapisujú nový nákup. Zapíšu príklad podľa cien tovaru a vypočítajú hodnotu nákupu. Vedľa odčítajú zo sumy 20 eur a vypočítajú výdavok, ktorý im po nákupe zostal. V novom riadku opäť počítajú zo sumy 20 eur, nie zo zostatku, ktorý vznikol v predchádzajúcom riadku.
V druhej úlohe žiaci pozorujú vzorové riešenie. Najprv porovnajú dve čísla, potom
z nich vyberú väčšie číslo a odčítajú od neho menšie číslo. Zistia tak, o koľko je
väčšie. Potom povedia riešenie: Osemnásť je o osem viac ako desať. Aj v druhej časti
úlohy vyberú väčšie číslo a odčítajú od neho menšie číslo, ale zisťujú, o koľko je
menšie. Potom povedia riešenie: Štyri je o desať menej ako štrnásť.
V tretej úlohe si žiaci najprv overia správnosť vzorového riešenia. Potom zisťujú
súčet čísel v lupienkoch kvetov a hľadajú chýbajúce číslo do 20. Dopočítajú do 20
alebo vypočítajú príklad na odčítanie. Medzi výpočty si môžu písať medzi lupienky.
V štvrtej úlohe si žiaci pri hľadaní chýbajúceho čísla rozkladu môžu pomôcť ľubovoľným spôsobom.
V piatej úlohe žiaci pozorujú dva obrázky. Hľadajú 7 rozdielov. Označia ich
dohodnutým alebo ľubovoľným spôsobom. Farebnosť nebudeme považovať
za rozdiel. Žiaci si precvičujú pozornosť a schopnosť vnímať detaily.
9.6.2021
Čítanka
str. 30-31 + cvičenie 1,2,3
Písanie
str. 12 celá strana
Dnes som im opäť nadiktovala vety. Stále sa deti zlepšujú. Naďalej trénovať.
Matematika
Dnes sme tvorili prostredníctvom Hravej matematiky slovné úlohy + str. 79/13,14
Kto ma záujem o fotenie zajtra priniesť papierik aj poznačte o aký balík máte záujem.
7.6.2021
Čítanka
Vyrušovák str. 24
Čítanie textu. Zajtra opäť skúšam. Písali sme cvičný diktát. Dnes to už bolo oveľa lepšie ako v piatok. Naďalej doma precvičujte. Doma zopakovať opäť abecedu. Zajtra si ich opäť preskúšam.
Písanie str. 11 celá strana
Matematika
str. 69 celá strana - Slovné úlohy
4.6.2021
Čítanka
str. 22-23
Slniečko
Písanie
str. 9 celá strana
Dnes sme písali cvičný diktát. Doma naďalej precvičovať 3-4 vety.
V pondelok si napíšeme opäť.
Matematika
str. 68 celá strana
3.6.2021
Čítanka
str. 20 Husí otec - čítanie textu + PL
Doma napísať 4 vety. Zajtra si napíšeme cvičný diktát.
Prvouka
str. 44-45
Listy rastlín
31.5..
Čítanka
str. 16-17 Farebné ceruzky + cv. 1,2, Umelec + cv. 4
Písanka str. 8 celá strana
Matematika
str. 67 celá strana
26.05.
Čítanka
str. 14-15 Vrabec + úlohy 1,2,3
Prvouka
Stonky rastlín str. 42-43
Piatok 7.5.2021
Šlabikár
str. 55 čítanie textu Bábätko + cvičenie 3
Písanie
str. 23/2,3 dokončiť stranu
Matematika
str. 57 celá strana
V prvej úlohe žiaci pozorujú situáciu na jednotlivých obrázkoch. Ku každému obrázku
vytvoria príbeh - kontextovú úlohu, ktorú prispôsobia všetkým štyrom riešeniam.
Kritériom pri zostavovaní príkladov je farebné odlíšenie zobrazených predmetov.
Napr.: Doma máme trinásť červených kníh a dve zelené knihy. Doma máme dve zelené knihy a trinásť červených kníh. Z pätnástich kníh, ktoré máme doma, je červených trinásť. Z pätnástich kníh, ktoré máme doma, sú dve zelené a pod.
V druhej úlohe žiaci spájajú body podľa čísel od najmenšieho po najväčšie. Správnym
spojením bodov pri číslach by sa mal vytvoriť obrázok psíka.
V tretej úlohe žiaci podľa posledných dvoch čísel zistia, že ide o zostupný číselný rad. Doplnia ho.
V štvrtej úlohe žiaci najprv zistia, ktoré príklady majú výsledok 18, a vyfarbia ich.
Potom urobia čiarou takú cestu, aby krtko prišiel až k svojmu kopčeku hliny.
Výsledky si môžu zapísať.
V piatej úlohe žiaci riešia nepriamo sformulované úlohy. Pomáhajú si ľubovoľným
spôsobom.
Štvrtok 6.5.2021
Šlabikár
str. 54 čítanie slov s ä
Tajná matematika (žltou farbičkou vyfarbiť slovo)
10-3=
2+2=
20-10=
10+8=
10-5=
3-2=
54/2
Písanie str. 23/1
Ostatné dokončime v škole.
Streda 5.5.2021
Šlabikár
str. 53 Čítanie písaného textu: Cestovatelia
53/4 napíš, čo by si si zobral/a na cestu do džungle ty
Do zošita prepíš 3-4 vety z textu Cestovatelia.
Matematika
str. 56 - celá strana
Utorok 4.5.2021
Šlabikár
str. 52/ 1,2 cvičenie
Do písanky (posledná strana) prepíš vety z 1. cvičenia správne.
Matematika
str. 55
V prvej úlohe žiaci pozorujú vzorovú ukážku odčítania dvojciferného čísla pomocou grafického znázornenia, ktorú im prezentuje sprievodná postavička lienka. Ukážka rozkladu čísla 20 je urobená tak, aby nebolo treba robiť zámenu celej desiatky za čiarky (zamieňať krúžok za 10 čiarok).
V druhej úlohe žiaci kontrolujú správnosť riešenia príkladov. V prípade, že je príklad
správny, môžu do prázdneho okienka napísať symbol - "fajku". Ak je príklad
nesprávny, napíšu do okienka správny výsledok.
V tretej úlohe žiaci pracujú v troch samostatných riadkoch. Hľadajú dvojice čísel, ktoré dávajú súčet 10. Žiaci si vyberú jedno číslo a skúšajú dopočítavať k danému číslu do 10. Napr.: 5 + ? = 10 5 a koľko je 10? 5 a 5 je 10. Číslo 5 tam nie je. 6 + ? = 10 6 a koľko je 10? 6 a 4 je 10. Riešenie je 6 a 4.
V štvrtej úlohe žiaci pozorujú obrázok. Vytvárajú matematické úlohy podľa obrázka a
riešia ich.
Napr.: Na obrázku je spolu 10 detí, dve deti majú okuliare. Koľko detí na obrázku
nemá okuliare?
Riešenie: 10 - 2 = 8. Odpoveď: Osem detí nemá okuliare.
V piatej úlohe žiaci skontrolujú vzorovo vyriešenú sčítaciu pyramídu a riešia ďalšie.
V druhom riadku každej pyramídy je vhodné využiť rozklad čísla na desiatky a
jednotky (aj pri modrej pyramíde).
Pondelok 3.5.2021
Šlabikár
Čítanie textu: O tom, čo ešte nemôže môj brat
str. 51 + cvičenie 4 (žltou farbičkou vyfarbiť)
Písanie
str. 22/2,3
Matematika
str. 54 celá strana
30.04.2021
Piatok
Šlabikár
str. 50
V slovách zelenou farbičkou zakrúžkuj písmeno ô.
50/1 Žltou farbičkou vyfarbi slovo, ktoré nájdeš:
Hra detektív: Nájdi slovo, ktoré sa nachádza medzi číslami 7 a 9. Nájdi slovo, ktoré sa nachádza pod číslom 18. Aké slovo sa nachádza pred číslom 20? Pod číslom 5 sa nachádza slovo...
50/2
Vyfarbi žltou farbičkou správe pomenovanie obrázka.
50/3
Doplň do slov ô.
Písanie
str. 22/1
Cvičenie 2,3 budeme písať v pondelok.
Matematika
str. 53
V prvej úlohe žiaci počítajú dvojice príkladov. Pozorujú ukážku a pri riešení si v druhom riadku pomáhajú analogicky ako v prvom riadku.
V druhej úlohe žiaci najprv zistia počet sviečok na tortách. Následne určia, či je počet
sviečok párny alebo nepárny a zvolia správnu farbu na vyfarbenie torty.
V tretej úlohe žiaci riešia slovnú úlohu podľa textu. Prečítajú si ju, zostavia príklady a vyriešia ich. V slovnej úlohe sa nachádzajú dve otázky, ku ktorým doplnia dve odpovede. Stačí, ak nájdu jedno riešenie týkajúce sa Igorovho veku.
V štvrtej úlohe žiaci dopĺňajú tretieho člena odčítacej rodinky. Dopĺňajú ho podľa
vzoru, to znamená, že budú riešiť príklady na odčítanie. Ak by riešili príklady
na sčítanie, tiež by bola rodinka odčítacia, ale výsledky by boli väčšie ako 20.
V piatej úlohe si žiaci precvičujú sčítanie a odčítanie v druhej desiatke. Pri riešení si pomáhajú ľubovoľným spôsobom.
V úlohe pre žiakov, ktorí skončili prácu skôr, za okrajom strany žiaci spájajú rovnaké čísla zapísané
obyčajnými a digitálnymi číslicami.
Úloha na víkend:
str. 78/2,3
V pondelok bude farba modrá (modré tričko, sponky, čelenka,...) online hodina o 9.00 a 10.00 hod.
29.04.2021
Štvrtok
Šlabikár
Vyvodenie nového písmena/hlásky ô
Do zošita prepísať jednu básničku z prezentácie.
Prvouka
Pohyb živočíchov str. 38
Kto môže vytlačiť PL na zajtra:
Streda 28.04.
Šlabikár
str. 49 text O Maškrtnej príšere - báseň - zelenou farbičkou zakrúžkuj dž. Zajtra preskúšam čítanie.
cvičenie 4 - vyfarbi, z čoho sa dá vyrobiť džem a džús farbičkou akej je ovocie (napr. pomaranč - oranžová farbička,...)
cvičenie 5 - označ hviezdičkou všetko, čo rastie na strome
Dokončiť si stranu 21 v písanke
Matematika
str. 52 celá strana
posielam na kontrolu vypracované úlohy:
Šlabikár str. 45 text: Futbalová sobota + cvičenie 4
Písanie str. 18 celá strana
Matematika
Dnes sme pracovali so slovnými úlohami
PZ str. 48 celá strana
Šlabikar
Dnes sme sa zoznamili s novým písmenom F,f.
Do písanky sme nepísali, precvičovali sme písmeno F,f na papier.
Matematika
str. 47 cela strana
RODIČOVSKÉ KONTO CEZ EDUPAGE
Linky na návody k aplikácii a na PC
Prepínanie medzi deťmi: https://help.edupage.org/?lang_id=2&id=e1123
Zadanie školy do aplikácie je : 5zsmichalovce