Učivo

Milé deti. Prajem Vám krásne leto a teším sa na Vás v 2. ročníku. Triedna učiteľka Katka :)


17.6.2021

Čítanie

str. 42-43 O psíkovi

Písanie

str. 16 celá strana

Prvouka

str. 46 - 47

Kvety rastlín + Plody rastlín

PRECVIČIŤ VETY NA DIKTÁT (zajtra budeme písať)

V piatok bude oslava. Teta pečie buchty. Miško s Jankou pijú džús. Kôš je plný. 


16.6.2021

Čítanie

str. 40-41

Písanie

str. 15 celá strana

MAT

Písali sme výstupný test


15.6.2021

Dnes sme písali koncoročnú písomnú prácu zo SJL

+ prepis viet

Matematika

str. 73 celá strana

Zajtra si napíšeme test z matematiky 

Zopakovať (poradie čísel, porovnávanie, sčítanie a odčítanie do 20, geometrické tvary) včera a dnes v PL sme mali podobné úlohy.


11.6.2021

Čítanie

str. 34-35

Ako deti kŕmili slona + cvičenie 1,2

(čítať po obrázok banány, tj. veta: Priložil ruku k nosu, ...)

Písanie

str. 13 celá strana

Dnes som im dala na precvičenie PL so zameraním na opakovanie 1. ročníka. Budúci týždeň v utorok budeme písať výstupný test zo SJL. 

+ budúci týždeň budeme písať kontrolný diktát

Matematika

str. 71 celá strana

V prvej úlohe žiaci nakupujú vždy najmenej dve veci. Jednou z možností je, že žiak nakúpi dve alebo tri veci toho istého druhu. Žiaci nemusia minúť všetky peniaze. V každom riadku zapisujú nový nákup. Zapíšu príklad podľa cien tovaru a vypočítajú hodnotu nákupu. Vedľa odčítajú zo sumy 20 eur a vypočítajú výdavok, ktorý im po nákupe zostal. V novom riadku opäť počítajú zo sumy 20 eur, nie zo zostatku, ktorý vznikol v predchádzajúcom riadku. 

 V druhej úlohe žiaci pozorujú vzorové riešenie. Najprv porovnajú dve čísla, potom z nich vyberú väčšie číslo a odčítajú od neho menšie číslo. Zistia tak, o koľko je väčšie. Potom povedia riešenie: Osemnásť je o osem viac ako desať. Aj v druhej časti úlohy vyberú väčšie číslo a odčítajú od neho menšie číslo, ale zisťujú, o koľko je menšie. Potom povedia riešenie: Štyri je o desať menej ako štrnásť. 

V tretej úlohe si žiaci najprv overia správnosť vzorového riešenia. Potom zisťujú súčet čísel v lupienkoch kvetov a hľadajú chýbajúce číslo do 20. Dopočítajú do 20 alebo vypočítajú príklad na odčítanie. Medzi výpočty si môžu písať medzi lupienky. 

V štvrtej úlohe si žiaci pri hľadaní chýbajúceho čísla rozkladu môžu pomôcť ľubovoľným spôsobom. 

V piatej úlohe žiaci pozorujú dva obrázky. Hľadajú 7 rozdielov. Označia ich dohodnutým alebo ľubovoľným spôsobom. Farebnosť nebudeme považovať za rozdiel. Žiaci si precvičujú pozornosť a schopnosť vnímať detaily. 

9.6.2021

Čítanka

str. 30-31 + cvičenie 1,2,3

Písanie

str. 12 celá strana

Dnes som im opäť nadiktovala vety. Stále sa deti zlepšujú. Naďalej trénovať.

Matematika

Dnes sme tvorili prostredníctvom Hravej matematiky slovné úlohy + str. 79/13,14


Kto ma záujem o fotenie zajtra priniesť papierik aj poznačte o aký balík máte záujem.


7.6.2021

Čítanka

Vyrušovák str. 24

Čítanie textu. Zajtra opäť skúšam. Písali sme cvičný diktát. Dnes to už bolo oveľa lepšie ako v piatok. Naďalej doma precvičujte. Doma zopakovať opäť abecedu. Zajtra si ich opäť preskúšam. 

Písanie str. 11 celá strana

Matematika

str. 69 celá strana - Slovné úlohy 

4.6.2021

Čítanka

str. 22-23

Slniečko

Písanie

str. 9 celá strana

Dnes sme písali cvičný diktát. Doma naďalej precvičovať 3-4 vety. 

V pondelok si napíšeme opäť.

Matematika

str. 68 celá strana

3.6.2021

Čítanka

str. 20 Husí otec - čítanie textu + PL

Doma napísať 4 vety. Zajtra si napíšeme cvičný diktát.

Prvouka

str. 44-45

Listy rastlín


31.5..

Čítanka

str. 16-17 Farebné ceruzky + cv. 1,2, Umelec + cv. 4

Písanka str. 8 celá strana

Matematika

str. 67 celá strana

26.05.

Čítanka

str. 14-15 Vrabec + úlohy 1,2,3

Prvouka

Stonky rastlín str. 42-43




Piatok 7.5.2021

Šlabikár

str. 55 čítanie textu Bábätko + cvičenie 3

Písanie

str. 23/2,3 dokončiť stranu

Matematika

str. 57 celá strana

V prvej úlohe žiaci pozorujú situáciu na jednotlivých obrázkoch. Ku každému obrázku vytvoria príbeh - kontextovú úlohu, ktorú prispôsobia všetkým štyrom riešeniam. Kritériom pri zostavovaní príkladov je farebné odlíšenie zobrazených predmetov.

Napr.: Doma máme trinásť červených kníh a dve zelené knihy. Doma máme dve zelené knihy a trinásť červených kníh. Z pätnástich kníh, ktoré máme doma, je červených trinásť. Z pätnástich kníh, ktoré máme doma, sú dve zelené a pod.

 V druhej úlohe žiaci spájajú body podľa čísel od najmenšieho po najväčšie. Správnym spojením bodov pri číslach by sa mal vytvoriť obrázok psíka.

V tretej úlohe žiaci podľa posledných dvoch čísel zistia, že ide o zostupný číselný rad. Doplnia ho.

V štvrtej úlohe žiaci najprv zistia, ktoré príklady majú výsledok 18, a vyfarbia ich. Potom urobia čiarou takú cestu, aby krtko prišiel až k svojmu kopčeku hliny. Výsledky si môžu zapísať.

V piatej úlohe žiaci riešia nepriamo sformulované úlohy. Pomáhajú si ľubovoľným spôsobom. 

Štvrtok 6.5.2021

Šlabikár

str. 54 čítanie slov s ä

Tajná matematika (žltou farbičkou vyfarbiť slovo)

10-3=

2+2=

20-10=

10+8=

10-5=

3-2=

54/2

Písanie str. 23/1

Ostatné dokončime v škole.

Streda 5.5.2021

Šlabikár

str. 53 Čítanie písaného textu: Cestovatelia

53/4 napíš, čo by si si zobral/a na cestu do džungle ty

Do zošita prepíš 3-4 vety z textu Cestovatelia.

Matematika

str. 56 - celá strana


Utorok 4.5.2021

Šlabikár

str. 52/ 1,2 cvičenie

Do písanky (posledná strana) prepíš vety z 1. cvičenia správne.

Matematika

str. 55

V prvej úlohe žiaci pozorujú vzorovú ukážku odčítania dvojciferného čísla pomocou grafického znázornenia, ktorú im prezentuje sprievodná postavička lienka. Ukážka rozkladu čísla 20 je urobená tak, aby nebolo treba robiť zámenu celej desiatky za čiarky (zamieňať krúžok za 10 čiarok). 

V druhej úlohe žiaci kontrolujú správnosť riešenia príkladov. V prípade, že je príklad správny, môžu do prázdneho okienka napísať symbol - "fajku". Ak je príklad nesprávny, napíšu do okienka správny výsledok. 

V tretej úlohe žiaci pracujú v troch samostatných riadkoch. Hľadajú dvojice čísel, ktoré dávajú súčet 10. Žiaci si vyberú jedno číslo a skúšajú dopočítavať k danému číslu do 10. Napr.: 5 + ? = 10 5 a koľko je 10? 5 a 5 je 10. Číslo 5 tam nie je. 6 + ? = 10 6 a koľko je 10? 6 a 4 je 10. Riešenie je 6 a 4.

  V štvrtej úlohe žiaci pozorujú obrázok. Vytvárajú matematické úlohy podľa obrázka a riešia ich. Napr.: Na obrázku je spolu 10 detí, dve deti majú okuliare. Koľko detí na obrázku nemá okuliare? Riešenie: 10 - 2 = 8. Odpoveď: Osem detí nemá okuliare.

V piatej úlohe žiaci skontrolujú vzorovo vyriešenú sčítaciu pyramídu a riešia ďalšie. V druhom riadku každej pyramídy je vhodné využiť rozklad čísla na desiatky a jednotky (aj pri modrej pyramíde). 


Pondelok 3.5.2021

Šlabikár

Čítanie textu: O tom, čo ešte nemôže môj brat 

str. 51 + cvičenie 4 (žltou farbičkou vyfarbiť)

Písanie

str. 22/2,3

Matematika

str. 54 celá strana

30.04.2021

Piatok

Šlabikár

str. 50 

V slovách zelenou farbičkou zakrúžkuj písmeno ô.

50/1 Žltou farbičkou vyfarbi slovo, ktoré nájdeš: 

Hra detektív: Nájdi slovo, ktoré sa nachádza medzi číslami  7 a 9. Nájdi slovo, ktoré sa nachádza pod číslom 18. Aké slovo sa nachádza pred číslom 20? Pod číslom 5 sa nachádza slovo... 

50/2 

Vyfarbi žltou farbičkou správe pomenovanie obrázka.

50/3

Doplň do slov ô.

Písanie

str. 22/1

Cvičenie 2,3 budeme písať v pondelok.

Matematika

str. 53

V prvej úlohe žiaci počítajú dvojice príkladov. Pozorujú ukážku a pri riešení si v druhom riadku pomáhajú analogicky ako v prvom riadku.

 V druhej úlohe žiaci najprv zistia počet sviečok na tortách. Následne určia, či je počet sviečok párny alebo nepárny a zvolia správnu farbu na vyfarbenie torty. 

V tretej úlohe žiaci riešia slovnú úlohu podľa textu. Prečítajú si ju, zostavia príklady a vyriešia ich. V slovnej úlohe sa nachádzajú dve otázky, ku ktorým doplnia dve odpovede. Stačí, ak nájdu jedno riešenie týkajúce sa Igorovho veku.

 V štvrtej úlohe žiaci dopĺňajú tretieho člena odčítacej rodinky. Dopĺňajú ho podľa vzoru, to znamená, že budú riešiť príklady na odčítanie. Ak by riešili príklady na sčítanie, tiež by bola rodinka odčítacia, ale výsledky by boli väčšie ako 20.

V piatej úlohe si žiaci precvičujú sčítanie a odčítanie v druhej desiatke. Pri riešení si pomáhajú ľubovoľným spôsobom. 

V úlohe pre žiakov, ktorí skončili prácu skôr, za okrajom strany žiaci spájajú rovnaké čísla zapísané obyčajnými a digitálnymi číslicami. 

Úloha na víkend:

str. 78/2,3

V pondelok bude farba modrá (modré tričko, sponky, čelenka,...) online hodina o 9.00 a 10.00 hod.


29.04.2021

Štvrtok

Šlabikár

Vyvodenie nového písmena/hlásky ô

Do zošita prepísať jednu básničku z prezentácie.

Prvouka

Pohyb živočíchov str. 38


Kto môže vytlačiť PL na zajtra:

Streda 28.04.

Šlabikár

str. 49 text O Maškrtnej príšere  - báseň - zelenou farbičkou zakrúžkuj dž.  Zajtra preskúšam čítanie.

cvičenie 4 - vyfarbi, z čoho sa dá vyrobiť džem a džús farbičkou akej je ovocie (napr. pomaranč - oranžová farbička,...)

cvičenie 5 - označ hviezdičkou všetko, čo rastie na strome

Dokončiť si stranu 21 v písanke

Matematika

str. 52 celá strana

posielam na kontrolu vypracované úlohy:



Streda 21.4.

Šlabikár

Futbal to je super hra https://www.youtube.com/watch?v=IQZLEyx84-s

Šlabikár str. 45 text: Futbalová sobota + cvičenie 4

Písanie str. 18 celá strana

Matematika

Dnes sme pracovali so slovnými úlohami

PZ str. 48 celá strana




20.4. Utorok

Šlabikar
Dnes sme sa zoznamili s novým písmenom F,f.
Do písanky sme nepísali, precvičovali sme písmeno F,f na papier.  
Matematika
str. 47 cela strana 







































RODIČOVSKÉ KONTO CEZ EDUPAGE

Linky na návody k aplikácii a na PC 

Zadanie školy do aplikácie je : 5zsmichalovce 































Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky